Retur
Vi ønsker at det skal være enkelt og trygt å handle hos oss. Dersom du ikke er kjent med våre returvilkår, se informasjon nedenfor.
Returvilkår
Ved bruk av angreretten tilbyr vi gratis retur. Angreretten gjelder i 14 dager fra du mottok varen, og for å benytte deg av den må returen registreres i returportalen innen fristen. Husk å krysse av alternativet for angrerett når du registrerer returen.
Varer kjøpt i nettbutikken kan ikke byttes gjennom returportalen. Ønsker du å bytte en vare, kan dette gjøres i en av våre fysiske butikker.
Vi har 30 dagers åpent kjøpt for varer kjøpt i nettbutikken, forutsatt at varen er ubrukt og i original stand. Ved bruk av åpent kjøp påløper et returgebyr på 50 NOK som trekkes fra beløpet som tilbakebetales. Åpent kjøp gjelder ikke på salgsvarer.
🔁 Hvordan returnere en vare
-
Varen må være ubrukt, i samme stand som da du mottok den, og i original emballasje.
-
Registrer returen i vår returportal. Du trenger ordrenummeret ditt – dette finner du i ordrebekreftelsen på e-post eller under "Mine kjøp" på din konto.
-
Når returen er registrert, mottar du en QR-kode på e-post.
-
Ta med QR-koden til ditt nærmeste PostNord-utleveringssted. De skriver ut en returetikett for deg som du fester på pakken.
-
Pakk varen forsvarlig, i original emballasje, og sørg for at pakken er godt lukket.
-
Når returen er mottatt vil varen bli kvalitetskontollert. Når returen er godkjent får du en e-post med bekreftelse. Tilbakebetaling skjer via samme betalingsmetode som ved kjøpet.
*Retur må sendes med PostNord. Retur sendt med andre fraktselskaper vil ikke bli behandlet og vil returneres til deg.
💰 Refusjon
Ved bruk av åpent kjøp har du 30 dager til å returnere varen. En frakt- og behandlingskostnad på 50 NOK trekkes fra det opprinnelige ordrebeløpet.
Tilbakebetaling skjer via Vipps eller Klarna, normalt innen 1–4 virkedager* etter at returen er godkjent.
*Merk at det kan ta opptil 14 virkedager før pengene er synlige på kontoen din – dette avhenger av din bank og eventuelle helge- og helligdager.
🛠 Reklamasjon
Har du mottatt en vare med feil eller skade?
Registrer en reklamasjon i returportalen så snart som mulig etter at du har mottatt bestillingen. Velg alternativet for reklamasjon og fyll inn nødvendig informasjon.
For rask og presis behandling må du beskrive feilen så nøyaktig som mulig og legge ved bilde – dette er obligatorisk i alle reklamasjonssaker.
📦 Retur av Klarna-bestillinger
Tilbakebetalinger for Klarna-bestillinger håndteres av Klarna.
Vær oppmerksom på at hvis du returnerer varer i en fysisk butikk, vil beløpet refunderes til konto via bankkort i butikken du besøker. Dersom du har valgt Klarna faktura som betalingsmiddel er det viktig at du betaler denne for å unngå inkassovarsel.
📬 Trenger du hjelp?
Har du spørsmål om retur eller reklamasjon?
Kontakt oss gjerne på kundeservice@kremmerhuset.no.