Store selecter

place Velg din butikk

Fri frakt over 1000 - Fri retur i butikk

User menu

Reservation cart

Din handlekurv

Handlekurv

Ofte stilte spørsmål

Levering og leveringstid

Hvor lang er leveringstiden?

Normal leveringstid er 2-6 virkedager. Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Vår erfaring er at Posten gir en leveringstid på 2-4 virkedager. Dette avhenger av hvor i landet du bor.

Leveringsmetoder

Vi sender varene med Posten/Bring som klimanøytral servicepakke. Dette betyr at Posten forplikter seg til å redusere transportens klimagassutslipp og i tillegg kompensere for resterende utslipp. Du henter ut pakken din på ditt lokale postkontor/post-i- butikk. Dersom du ønsker varene tilsendt til en annen adresse/postkontor enn det du sogner til, er dette du noe du må ta kontakt med Posten om. Vi kan ikke overstyre dette. 

Vi har alternativet at du kan få varene levert hjem til deg. Du får automatisk opp dette som alternativ til en kostnad på 199,- når du er i kassen. Dette alternativet dukker kun opp om du bor i større tettsteder og de fleste byer. Hjemlevering er mellom kl 17.00 og 21.00. Bor du i mindre tettsteder hvor det egentlig ikke tilbys Levering på døren, vil leveringstidspunkt være på dagtid. Mottaker varsles to ganger på sms når pakken er underveis og ringes 30-60 min før levering. Det er svært viktig at du oppgir rett mobilnummer når du bestiller "hjem på døren". Dersom Posten ikke får levert ut sendingen, vil sendingen returneres til oss, og vil med det bli behandlet som en uavhentet sending.

Fast frakt på 99 kr*, med unntak av store tunge møbler som har en fraktkostnad på 179 kr. Dette står opplyst på de varene det gjelder. 

Leverer dere til andre land enn Norge?

Per dags dato sender vi kun til norske postnummer.

Bytte og retur

Kan jeg bytte varen i butikk?

Ja, det kan du. Ta med deg varen og ordrebekreftelsen til din nærmeste butikk, så hjelper vårt personalet deg. Dette er selvfølgelig kostnadsfritt. 

Dersom du har betalt med faktura er det viktig at du betaler fakturaen for å unngå inkassovarsel. Du vil motta penger i butikken du returnerer varene i. 

Hvordan returnerer jeg til nettbutikken?

Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp sender du varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varen(e) (angrefrist) og vedlegger angrerettskjemaet ferdig utfylt.  Angrerettskjemaet finner du vedlagt i egen epost når du mottar melding om at ordren din er pakket og sendt.

Returadresse: Kremmerhuset Nettbutikk,Postboks 6068 Torgarden, 7434 Trondheim.  Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved. Det er viktig at varene pakkes godt, slik at de ikke knuser i postgang.

Hvordan reklamerer jeg på varene jeg har mottatt?

Melding om feil og mangler ved produktene skal overbringes oss muntlig eller skriftlig så fort som mulig. Kremmerhuset ønsker primært ikke å få varer med mangler/skader i retur. Ta heller kontakt med oss, så løser vi situasjonen over epost nettbutikk@kremmerhuset.no eller telefon 906 19 980, slik at det blir minst mulig bryderi for deg som kunde. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig til nettbutikk@kremmerhuset.no, gjerne med bilde av en eventuell skade.

Reklamasjonsretten gjelder i henhold til norsk lov. Reklamasjon og benyttelse av angrerett følger fastsatt norsk lov. Se forbrukerkjøpsloven og angrerettloven.

Hva skjer dersom jeg ikke henter pakken min på Posten?

Hent pakken din, så du ikke går på en kostnadssmell!

Posten setter en hentefrist på 14 dager ifra pakken ankommer postkontoret. De sender ut hentemeldinger på sms og e-post. Her får man opptil fire hentemeldinger. Posten er strenge på å forlenge denne hentefristen, så det er svært viktig at man henter ut pakken innen fristen! Etter 14 dager sender de pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre. 

Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på 300,- for å dekke våre og Postens kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon av Posten, frakt og ekspedisjon av oss). Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr.

Tar dere imot elektrisk avfall?

Elektrisk avfall, også kalt EE-avfall, kan være lysrør, kabler, ledninger, småelektronikk og større elektriske produkter. Vi tar imot EE-varer tilsvarende de varer vi selger selv kostnadsfritt, som for eksempel lamper og lyslenker.
Varen må være hel. Kom innom vår nærmeste butikk og vi hjelper deg. Kjøper du en ny EE-vare i vår nettbutikk og ønsker å levere den gamle gi oss beskjed så sender vi deg returslipp slik at du slipper fraktkostnad. 

Bestilling

Kan jeg bestille varer pr telefon?

Av hensyn til både deg som kunde og oss som leverandør kan vi ikke motta bestillinger pr telefon. Alle ordrer må registreres i nettbutikken, slik at de får et ordrenummer som vår felles referanse. Du er nødt til å ha en e-postadresse for å bestille varer. Vi har ikke lov til å ta imot kortinformasjon eller annen personlig informasjon, dette for din og vår sikkerhet.

Kan jeg endre eller avbestille en ordre?

Vi har dessverre ikke mulighet til å endre allerede registrerte og betalte ordrer. Så lenge bestillingen din ikke er blitt pakket og sendt har vi en mulighet til å kansellere bestillingen dersom du ønsker det. Send oss da en mail på nettbutikk@kremmerhuset.no og referer til ordrenr, så sørger vi for at denne blir kansellert og penger kreditert/faktura slettet. Er bestillingen allerede sendt, kan du naturligvis benytte angreretten din og sende pakken i retur.

Jeg bor på Svalbard. Hva må jeg betale i fraktgebyr og hvordan håndterer dere mva- fritaket?

Dersom du bor på Svalbard, må du gi beskjed om dette ved bestilling dersom du ønsker tilbakebetalt merverdiavgiften. Fraktkostnaden til Svalbard er 156,-.Dette inkluderer vårt ekspedisjonsgebyr, samt Postens ekstragebyr for sendinger til Svalbard.

Kan jeg spore pakken min?

Når bestillingen din er pakket og gjennomført, vil du motta en e-post med et sporingsnummer. Dette sporingsnummeret kan du taste inn hos posten.no og se hvor i landet pakken din er og forventet levering.

Kan jeg sjekke om de har varen i en av Kremmerhusets fysiske butikker?

Det er fullt mulig å sjekke beholdning hos en av våre fysiske butikker. Gå inn på ønsket vare, trykk deretter på «Velg butikk» og velg fylke. Du vil ha få opp alle våre butikker i ønsket fylke og se om varen er tilgjengelig eller ikke. Her tar vi forbehold om feilbeholdning.

Feilkode i handlekurven

Dersom du får en feilkode i handlekurven din har det mest sannsynlig vært en prisendring på en av produktene eller en av produktene har blitt utsolgt. 

Prøv å gjennomrett handlekurven ved å trykke på linken i feilmeldingen. Fjern varene og legg de inn på nytt. 

Fungerer ikke dette? Ta kontakt med oss på nettbutikk@kremmerhuset.no

Jobbe i Kremmerhuset Ting & Sånt

Hvor ser jeg ledige stillinger?

Alle våre ledige stillinger blir annonsert på www.kremmerhuset.no, du finner de her

Kremmerhuset Kundeklubb

Hva er Kremmerhuset Kundeklubb?

Kundeklubben er vår måte å belønne deg som trofast kunde. Som takk for at du handler hos oss ønsker vi å gi deg inspirasjon, mulighet til å opptjene bonuspoeng, invitere deg til spennende kundekvelder og gi deg unike medlemsfordeler.

Hvordan melder jeg meg inn i kundeklubben?

Du kan registrere deg som medlem i en av våre butikker ved å oppgi e-postadresse til kasserer. Du kan også registrere deg på www.kremmerhuset.no ved å opprette en bruker her eller sende SMS med kodeord kremmerhuset til 27272.

For å bli medlem i Kremmerhuset kundeklubb må du ha fylt 15 år og du må ha en e-postadresse. Det er helt gratis å være medlem.

Ansatte i Kremmerhuset kan være medlem, men kan ikke opptjene bonus.

Hvordan opptjenes bonuspoeng

1 kr = 1 poeng. Du opparbeider deg bonus ved all handel* hos en av våre butikker, også her på www.kremmerhuset.no. For at vi skal kunne registrere poengene dine er det viktig at du ved enhver handel identifiserer deg som medlem. Dette gjør du enten ved å oppgi mobilnummer/epostadresse til kasserer, skanner din unike strekkode fra din medlemsprofil eller logger deg inn på www.kremmerhuset.no ved kjøp i nettbutikken.

* det kan forekomme avvik på enkelte varer/varegrupper.

 

Hvor kan jeg se mine poeng

Ved innlogging på din medlemsprofil via www.kremmerhuset.no kan du til enhver tid følge med på dine opptjente bonuspoeng. Bonuspoeng vil som regel være registrert få minutter etter kjøp. Du kan også henvende deg til kasserer i en av våre butikker eller ta kontakt med kundeservice for å få opplysninger om dine bonuspoeng.

Avregning av bonuspoeng

Dine bonuspoeng vil avregnes til verdisjekker flere ganger årlig. Når vi gjør en avregning vil du få beskjed via e-post eller SMS – så fremt du har godtatt å motta kommunikasjon igjennom en av disse kanalene. Dersom du ved avregningstidspunkt har opparbeidet deg minimum 1000 poeng vil du motta en verdisjekk på 20kr. Verdisjekker blir tilgjengelig på din medlemsprofil som du finner på www.kremmerhuset.no. Dersom du ikke har nok bonuspoeng ved avregning, vil disse flyttes over til neste avregningsrunde. Bonuspoengene er gyldige i 12 måneder.

Bruk av verdisjekker

Ved handel i en av våre fysiske butikker trenger du kun å identifisere deg som medlem for å benytte deg av opptjente verdisjekker. Kasserer vil slå inn det beløpet du ønsker å bruke på det aktuelle kjøpet. Ved handel på kremmerhuset.no er det per dags dato ikke mulig å benytte verdisjekker.

Det er ikke mulig å bytte inn verdisjekker mot kontanter. Verdisjekker har en gyldighet på 2 måneder etter avregning.

Etterregistrering av bonus

Dersom du har glemt å identifisere deg som medlem ved et kjøp i en av våre butikker gir vi deg mulighet til å etterregistrere bonuspoeng. Ved etterregistrering av bonuspoeng kan du henvende deg til en av våre fysiske butikker eller sende en e-post med bilde av kvittering, eventuelt ordrebekreftelse fra nettbutikk, til kundeklubb@kremmerhuset.no.

Dine medlemstilbud

Dine personlige tilbud vil være tilgjengelig på din profil. For generelle medlemstilbud vil disse kommuniseres tydelig på kremmerhuset.no, i alle våre butikker og via e-post og sms.

Medlemsprisen blir ikke riktig, hva skal jeg gjøre?

For å kunne benytte deg av medlemstilbud i nettbutikken må du være logget inn med en egen bruker. Mangler du informasjon om login til din bruker, velg «glemt passordet» og du vil motta en e-post med videre instrukser. Er du ikke medlem i kundeklubben vår fra før må du opprette ny bruker.

Logg deg inn og medlemsrabatter vil bli trukket fra automatisk i kassen.

Se og redigere informasjon om deg selv

Du kan til enhver tid logge deg inn på din medlemsprofil på www.kremmerhuset.no for å se og endre opplysningene som ligger inne om deg. Du kan også kontakte oss via e-post på kundeklubb@kremmerhuset.no dersom du har noen spørsmål. Dersom opplysningene er feil, ufullstendige eller irrelevante, kan du kreve at de skal rettes eller slettes. For eksempel vil kasserer ha mulighet til å redigere enkelte opplysninger om deg fra kassen dersom du ber om dette når du er innom en av butikkene våre. Du kan når som helst tilbakekalle ditt samtykke til at vi benytter dine opplysninger til markedsføringsformål eller analyse (for eksempel utsendelse av SMS, nyhetsbrev, magasin eller tilbud) eller melde deg helt ut av kundeklubben.

Hvordan melde seg ut

For å slette alle opplysninger om deg og ditt medlemskap kan du ta kontakt med oss på kundeklubb@kremmerhuset.no.

Når du melder deg ut vil alle opplysninger om deg slettes i våre systemer innen få minutter. Alle bonuspoeng du har opparbeidet deg vil også slettes og vil ikke være tilgjengelig for deg ved en eventuell innmelding senere.

Hvem kontakter jeg angående spørsmål rundt kundeklubb?

Ta gjerne kontakt med oss dersom du lurer på noe rundt Kremmerhuset kundeklubb. Du kan nå oss på kundeklubb@kremmerhuset.no.

Jeg mottar ikke mail for å bekrefte epostadressen min

Noen ganger havner eposten fra oss i "søppelpost" eller i spam-filteret ditt. Vi anbefaler at du sjekker opp om eposten kan ha havnet her. Dersom du ikke finner eposten fra oss der heller, kan du ta kontakt med oss på kundeklubb@kremmerhuset.no.

Linken i e-posten "fullfør din profil" jeg fikk fungerer ikke

Dersom du får beskjed om at linken i e-posten du fikk for å fullføre profilen din ikke fungerer, kan du gjøre følgende:

1. Velg "logg inn" på kremmerhuset.no

2. Trykk på "logg inn" under "eksisterende kunde"

3. Velg "Glemt passord?" og fyll inn e-postadressen din. Trykk deretter på "send"-knappen.

4. Sjekk e-posten din for en ny e-post fra oss. Husk også å sjekke spamfilter. Følg deretter instruksjoner i e-post.

Personvern    |    ©Kremmerhuset    |    Levert av: Ny Media AS