Store selecter

place Velg din butikk

Fast frakt kr 99 - Fri retur i butikk

User menu

Ofte stilte spørsmål

Levering og leveringstid

Hvor lang er leveringstiden?

Normal leveringstid er 2-6 virkedager. Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Vår erfaring er at Posten gir en leveringstid på 2-4 virkedager. Dette avhenger av hvor i landet du bor.

Leveringsmetoder

Vi sender varene med Posten/Bring som klimanøytral servicepakke. Dette betyr at Posten forplikter seg til å redusere transportens klimagassutslipp og i tillegg kompensere for resterende utslipp. Du henter ut pakken din på ditt lokale postkontor/post-i- butikk. Dersom du ønsker varene tilsendt til en annen adresse/postkontor enn det du sogner til, er dette du noe du må ta kontakt med Posten om. Vi kan ikke overstyre dette. 

Vi har alternativet at du kan få varene levert hjem til deg. Du får automatisk opp dette som alternativ til en kostnad på 199,- når du er i kassen. Dette alternativet dukker kun opp om du bor i større tettsteder og de fleste byer. Hjemlevering er mellom kl 17.00 og 21.00. Bor du i mindre tettsteder hvor det egentlig ikke tilbys Levering på døren, vil leveringstidspunkt være på dagtid. Mottaker varsles to ganger på sms når pakken er underveis og ringes 30-60 min før levering. Det er svært viktig at du oppgir rett mobilnummer når du bestiller "hjem på døren". Dersom Posten ikke får levert ut sendingen, vil sendingen returneres til oss, og vil med det bli behandlet som en uavhentet sending.

Fast frakt på 99 kr*, med unntak av store tunge møbler som har en fraktkostnad på 179 kr. Dette står opplyst på de varene det gjelder. 

Leverer dere til andre land enn Norge?

Per dags dato sender vi kun til norske postnummer.

Bytte og retur

Kan jeg bytte varen i butikk?

Ja, det kan du. Ta med deg varen og ordrebekreftelsen til din nærmeste butikk, så hjelper vårt personalet deg. Dette er selvfølgelig kostnadsfritt. 

Dersom du har betalt med faktura er det viktig at du betaler fakturaen for å unngå inkassovarsel. Du vil motta penger i butikken du returnerer varene i. 

Hvordan returnerer jeg til nettbutikken?

Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp sender du varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varen(e) (angrefrist) og vedlegger angrerettskjemaet ferdig utfylt.  Angrerettskjemaet finner du vedlagt i egen epost når du mottar melding om at ordren din er pakket og sendt.

Returadresse: Kremmerhuset Nettbutikk, Sandgata 22 7012 Trondheim.  Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved. Det er viktig at varene pakkes godt, slik at de ikke knuser i postgang.

Hvordan reklamerer jeg på varene jeg har mottatt?

Melding om feil og mangler ved produktene skal overbringes oss muntlig eller skriftlig så fort som mulig. Kremmerhuset ønsker primært ikke å få varer med mangler/skader i retur. Ta heller kontakt med oss, så løser vi situasjonen over epost nettbutikk@kremmerhuset.no eller telefon 906 19 980, slik at det blir minst mulig bryderi for deg som kunde. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig til nettbutikk@kremmerhuset.no, gjerne med bilde av en eventuell skade.

Reklamasjonsretten gjelder i henhold til norsk lov. Reklamasjon og benyttelse av angrerett følger fastsatt norsk lov. Se forbrukerkjøpsloven og angrerettloven.

Hva skjer dersom jeg ikke henter pakken min på Posten?

Hent pakken din, så du ikke går på en kostnadssmell!

Posten setter en hentefrist på 14 dager ifra pakken ankommer postkontoret. De sender ut hentemeldinger på sms og e-post. Her får man opptil fire hentemeldinger. Posten er strenge på å forlenge denne hentefristen, så det er svært viktig at man henter ut pakken innen fristen! Etter 14 dager sender de pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre. 

Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på 300,- for å dekke våre og Postens kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon av Posten, frakt og ekspedisjon av oss). Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr.

Bestilling

Kan jeg bestille varer pr telefon?

Av hensyn til både deg som kunde og oss som leverandør kan vi ikke motta bestillinger pr telefon. Alle ordrer må registreres i nettbutikken, slik at de får et ordrenummer som vår felles referanse. Du er nødt til å ha en e-postadresse for å bestille varer. Vi har ikke lov til å ta imot kortinformasjon eller annen personlig informasjon, dette for din og vår sikkerhet.

Kan jeg endre eller avbestille en ordre?

Vi har dessverre ikke mulighet til å endre allerede registrerte og betalte ordrer. Så lenge bestillingen din ikke er blitt pakket og sendt har vi en mulighet til å kansellere bestillingen dersom du ønsker det. Send oss da en mail på nettbutikk@kremmerhuset.no og referer til ordrenr, så sørger vi for at denne blir kansellert og penger kreditert/faktura slettet. Er bestillingen allerede sendt, kan du naturligvis benytte angreretten din og sende pakken i retur.

Jeg bor på Svalbard. Hva må jeg betale i fraktgebyr og hvordan håndterer dere mva- fritaket?

Dersom du bor på Svalbard, må du gi beskjed om dette ved bestilling dersom du ønsker tilbakebetalt merverdiavgiften. Fraktkostnaden til Svalbard er 156,-.Dette inkluderer vårt ekspedisjonsgebyr, samt Postens ekstragebyr for sendinger til Svalbard.

Kan jeg spore pakken min?

Når bestillingen din er pakket og gjennomført, vil du motta en e-post med et sporingsnummer. Dette sporingsnummeret kan du taste inn hos posten.no og se hvor i landet pakken din er og forventet levering.

Kan jeg sjekke om de har varen i en av Kremmerhusets fysiske butikker?

Det er fullt mulig å sjekke beholdning hos en av våre fysiske butikker. Gå inn på ønsket vare, trykk deretter på «Velg butikk» og velg fylke. Du vil ha få opp alle våre butikker i ønsket fylke og se om varen er tilgjengelig eller ikke. Her tar vi forbehold om feilbeholdning.

Feilkode i handlekurven

Dersom du får en feilkode i handlekurven din har det mest sannsynlig vært en prisendring på en av produktene eller en av produktene har blitt utsolgt. 

Prøv å gjennomrett handlekurven ved å trykke på linken i feilmeldingen. Fjern varene og legg de inn på nytt. 

Fungerer ikke dette? Ta kontakt med oss på nettbutikk@kremmerhuset.no

Jobbe i Kremmerhuset Ting & Sånt

Hvor ser jeg ledige stillinger?

Alle våre ledige stillinger blir annonsert på www.kremmerhuset.no, du finner de her

Kremmerhuset Kundeklubb

Hvordan melder jeg meg inn i Kundeklubben?

For å bli medlem i Kremmerhuset Kundeklubb kan du enten melde deg inn her, i butikkk eller ved å sende "KREMMERHUSET" til 2242. 

Hvor får jeg velkomsttilbudet mitt og hvordan fungerer det?

Velkomstrabatten gir deg -25% på en valgfri vare og du mottar denne på e-post eller du kan bruke den med en gang dersom du melder deg inn i butikk.
Du velger helt selv om du vil bruke rabatten på nett eller i butikk. Rabatten gjelder kun for nye medlemmer og er gyldig 1 mnd. Den kan ikke kombineres med andre tilbud.

For å benytte deg av medlemstilbudet på nett må du være innlogget. Dersom du ikke har bruker i nettbutikken kan du opprette det her. Det er viktig at brukeren i nettbutikken er registrert med samme epostadresse som den du meldte deg inn med i Kremmerhuset Kundeklubb.
Rabatten trekkes ifra når du trykker "Gå til kassen". 

Medlemsprisen blir ikke riktig, hva skal jeg gjøre?

For å kunne benytte deg av medlemstilbud i nettbutikken må du være logget inn med en egen bruker. Det er viktig at denne brukeren er registrert med samme epostadresse som du er meldt inn i Kremmerhuset Kundeklubb med. Dersom du ikke har en egen bruker på nettsiden, kan du lage dette ved å trykke her.

Logg deg inn og medlemsprisene vil bli trukket fra i kassen. 

Dersom du opplever problemer rundt dette er det bare å sende oss en epost til kundeklubb@kremmerhuset.no

Hvem kontakter jeg angående spørsmål rundt Kundeklubb?

Ta gjerne kontakt med oss dersom du lurer på noe rundt Kremmerhuset Kundeklubb. 

Du kan nå oss på kundeklubb@kremmerhuset.no

Hvordan melder jeg meg ut av Kremmerhuset Kundeklubb?

Du kan melde deg ut av kundeklubben vår ved å klikke her eller ved å sende SMS med kodeord KREMMERHUSET STOPP til 2242.

Personvern    |    ©Kremmerhuset